افزایش تولید ۴ محصول استراتژیک پتروشیمی اروند/ پس از فتح بازار داخلی اروند به فکر صادرات EPVC
شرکت پتروشیمی اروند در سال ۱۴۰۲ ، در ۴ محصول پر کاربرد و استراتژیک نمک شسته شده، EPVC و SPVC و VCM به ترتیب به رشد تولید ۷.۳۱ ، ۸.۱۹، ۲۰.۴۵ و ۶.۹۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دست یافته است.
صرفهجویی میلیونها یورویی با بومیسازی دانشفنی یک محصول راهبردی در صنعت پتروشیمی
متخصصان داخلی به همت شرکت پتروشیمی شیراز موفق به بومیسازی دانشفنی ساخت توریهای کاتالیست پلاتین-رودیوم راکتور اکسیداسیون آمونیاک واحد اسید نیتریک شدند که افزون بر تضمین استمرار تولید این محصول و بینیازی کشور از وابستگی به منابع خارجی، صرفهجویی ارزی قابل توجه در حدود میلیونها یورو در سال را به همراه دارد.
همکاری بانکها با هلدینگ انرژیسپهر، زمینهساز توسعه پاییندست صنعت پتروشیمی
مدیرعامل هلدینگ انرژیسپهر همکاری امروز بانکها با این مجموعه برای تأمین مالی تکمیل پروژهها را زمینهساز توسعه بخش راهبردی پاییندست صنعت پتروشیمی دانست.
چرا ارزش صادرات محصولات پتروشیمی کم شد؟
گمرک ایران با هدف تحلیل واقعبینانه و شفاف، ۴۰ نکته و شاخص آماری تجارت خارجی کشور در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد که بر اساس آن بزرگترین شریک تجاری ایران با لحاظ مجموع مبادلات بدون نفت (۳۲.۴ میلیارد دلار)، چین است.
افزایش ۸۳ درصدی فروش پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
مجموع فروش پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰۷ میلیارد تومان رسید که افزایش ۸۳ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان میدهد.
ایجاد آرامش در بازار با عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دیپلماسی موفق صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، گفت: فرصت بسیار مطلوبی برای گسترش همکاریها با کشورهای همسایه و همسو بهوجود آمده و روابط با این کشورها در ابعاد مختلف در حال گسترش است.
خودکفایی دانش بنیان، رویکرد محوری پتروشیمی
تاکید بر خودکفایی در صنعت پتروشیمی از مهمترین رویکردهای معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالی که گذشت بود که در سخنان او در آذرماه سال گذشته، نمود برجسته تری داشت.
افزایش ۱۰ درصدی تولید تجمعی آریاساسول در ۱۴۰۲
شرکت پلمیر آریاساسول در زمینه تولید تجمعی طی سال ۱۴۰۲ موفق شد ۱۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ تولید کند.
ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمیها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه برای تحقق هدفگذاری جهش تولید در ۱۴۰۳، اولویت فعالیتها و راهبرد صنعت پتروشیمی افزایش ظرفیتهای تولید است، گفت: در این مسیر تکلیف هلدینگها و شرکتهای پتروشیمی همکاری و یکپارچگی در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» است.