تشریح وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، ارس و زاب
تشریح وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، ارس و زاب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از ورود بیش از یک میلیارد 747 میلیون مترمکعب آب طی سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت ماه به مخازن سدهای ۳ حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ارس و زاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  مجید رستگاری ضمن اعلام این خبر گفت: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است
وی اظهار داشت: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎.
وی افزود: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه این استان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی حجم آب موجود در سد کانی سیب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، و در ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، نسبت به سال گذشته آب بیشتری ذخیره شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است