توسعه پالایشگاه آبادان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی
توسعه پالایشگاه آبادان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی پالایشگاه آبادان را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سیدکریم حسینی گفت: وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز محقق شده و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه در کشور هستیم.

وی بیان کرد: با اقدام‌هایی که در دولت کنونی انجام شده، این پالایشگاه با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است.

نماینده اهواز در مجلس افزود: وزیر نفت دولت پیشین اعلام کرده بود پالایشگاه نفت آبادان زیان‌ده است و ما حاضریم بدون دریافت ریالی آن را واگذار کنیم، اما دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، این پالایشگاه را احیا کرد و امروز پالایشگاه آبادان با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است.

حسینی بیان کرد: پیش از این پالایشگاه نفت آبادان با ۳۰درصد ظرفیت کار می‌کرد، اما امروز با توسعه این پالایشگاه از سوی متخصصان داخلی، ظرفیت تولیدی آن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق گزارشی که به بنده رسیده، پالایشگاه نفت آبادان ۱۲ همت سودآوری دارد که این دستاورد نتیجه زحمات و عملکرد دولت سیزدهم و متخصصان داخلی است که ظرفیت تولیدی پالایشگاه آبادان را افزایش داده‌اند.

به گزارش شانا، وزیر نفت در نشست هیئت دولت اعلام کرد پالایشگاه نفت آبادان در دولت گذشته زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرده بود که ما حاضریم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم. با اقدام‌های دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌ است.