بهره‌برداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد دلار/۶۰ درصد به تولید نفت کشور اضافه شد
بهره‌برداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد دلار/۶۰ درصد به تولید نفت کشور اضافه شد
وزیر نفت گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ توانستیم ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد را به بهره برداری برسانیم و اجرای۵۰ پروژه به ارزش ۴۷.۵ میلیارد تومان نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، جواد اوجی، وزیر نفت ایران در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی،گفت:در نمایشگاه نفت امسال بیش از ۱۷۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی حضور دارند.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با اتکا و پشتیبانی سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت اتفاقات بزرگی رقم خورد.در این دولت معطل رفع تحریم‌ها نماندیم و پروژه‌های صنعت نفت را با ظرفیت‌های داخلی پیش بردیم. اولویت در وزارت نفت دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در راستای رشد تولید، افزایش ظرفیت و رونق تولید بوده است.

وی گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ توانستیم ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد را به بهره برداری برسانیم و اجرای۵۰ پروژه به ارزش ۴۷.۵ میلیارد تومان نیز آغاز شد.

اوجی افزود:در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت فرآورشی کشور و۱۰ میلیون تن افزایش تولید محصولات پتروشیمی افزوده شد.

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که بیش از ۲۲ سال معطل مانده بود در این دولت انجام شد

وزیر نفت ادامه داد:توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که بیش از ۲۲ سال معطل مانده بود در این دولت انجام شد که اکنون ۱۲ میلیون متر مکعب از این فاز میدان مشترک پارس جنوبی گاز تولید می‌شود و با تکمیل ان روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت قبل اعلام کرده بودند حاضرند پالایشگاه آبادان را رایگان واگذار کنند اما با اقدامات انجا‌ شده در دولت سیزدهم این پالایشگاه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشت و ساخت فاز سوم این پالایشگاه به‌زودی آغاز خواهد شد.

وزیر نفت افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم. در دولت سیزدهم بیش از ۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری گازهای همراه قرارداد بستیم. اکنون ۱۱.۵ میلیون مترمکعب از این گازها جمع می‌شود و تا پایان سال به ۳۰ میلیون متر‌مکعب می‌رسد.