چگونه مصرف برق و آب را در کولر آبی کاهش دهیم؟
چگونه مصرف برق و آب را در کولر آبی کاهش دهیم؟
نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی ضمن کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق به طور چشمگیری مصرف آب را هم کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»وزارت نیرو باهدف پشت سر گذاشته شدن بدون خاموشی تابستان امسال ۱۸۰ برنامه عملیاتی تدوین و به مرحله اجرا درآورده است.

بخشی از این برنامه‌ها به فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مصرف در بخش مشترکان اختصاص یافته است. در این بخش باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه پاداش‌ها و جوایزی هم برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام قبلی وزیر نیرو در این زمینه ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف برق در نظر گرفته شده که از بین آنها بیش از ۱۰۰ خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، اهدا خواهد شد.

در این زمینه نیز در روزهای اخیر شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از پویشی با عنوان باانرژی باهدف تشویق مشترکان به مدیریت مصرف برق رونمایی کرد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در باره این پویش با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به‌صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که سال گذشته ۴۰ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، گفت: امسال باتوجه‌به افزایش طرح‌های تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

وی پیش‌بینی کرد: با استقبال مردم از پویش باانرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

یکی از راهکارهایی که می‌تواند مصرف برق در کولرهای آبی را کاهش دهد استفاده از سایبان بر روی این نوع کولر است.

با نصب سایبان روی کولر آبی ۲۰ درصد از مصرف برق کاسته شده و مشترک مشمول دریافت یکی از جوایز طرح سراسری باانرژی می‌شود.

علاوه‌برآن استفاده از سایبان روی کولر آبی به‌صرفه جویی در مصرف آب هم کمک شایانی دارد.