حضور ۱۲ کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران
حضور ۱۲ کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران
مدیر نمایشگاه بین‌المللی نفت گفت: بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، غلامرضا جمالی مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران، در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند،گفت:نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

وی  با بیان اینکه این‌ نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعتی و تجاری ایران و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفت غرب آسیا، امسال با نمایش تازه‌ترین تحولات و فناوری‌های صنعت نفت برگزار می‌شود، گفت: این رویداد کارشناسان صنعت نفت، مقام‌های دولتی، فعالان بخش خصوصی و شرکت‌ داخلی و خارجی فعال در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را برای بررسی فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت پررونق نفت ایران گردهم می‌آورد.

وی افزود: این نمایشگاه همچنین با تکیه بر شعار «صنعت نفت، جهش تولید و بهینه‌سازی فناورانه» زمینه‌ای را برای تبادل‌نظر ذی‌نفعان، به‌اشتراک‌گذاشتن بهترین شیوه‌ها و رسیدگی به چالش‌های پیش‌ روی صنعت نفت فراهم می‌کند.

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیان کرد: یکی از نکات مهم و برجسته این رویداد بین‌المللی، رونمایی از فناوری‌ها، نوآوری‌ها و تجهیزات نو در حوزه تولید و توسعه صنعت نفت است. در نمایشگاه بیست‌وهشتم شرکت‌های داخلی و خارجی تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته‌ای را که برای بهبود کارایی عملیاتی، افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و به‌حداقل‌رساندن آسیب‌های زیست‌محیطی طراحی شده‌اند به نمایش می‌گذارند.

جمالی ادامه داد: افزون بر نمایش توانمندی‌ها و سیاست‌های وزارت نفت در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری، در حاشیه این رویداد نشست‌های تخصصی، هم‌اندیشی، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی پرشماری با حضور مدیران ارشد صنعت نفت و شرکت‌های توانمند بخش خصوصی برگزار می‌شود، همچنین با توجه به نیاز روزافزون به استفاده از توان شرکت‌های فنی و دانشی برای حل مسائل و افزایش بهره‌وری، تازه‌ترین پیشرفت‌ها و پیشنهادهای شرکت‌های توانمند بخش خصوصی برای کمک به صنعت نفت نیز مطرح و شرایط اشتراک‌گذاری دانش و همکاری میان ذی‌نفعان صنعت نفت فراهم می‌شود.

وی افزود: مدیران ارشد، کارشناسان، متخصصان و نمایندگان وزارت نفت نیز با توجه به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، اولویت‌ها و ابتکارهای دولت سیزدهم در این حوزه و پروژه‌های کلیدی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را تشریح می‌کنند، ازاین‌رو شرکت‌کنندگان این فرصت را دارند تا با سیاست‌گذاران تعامل داشته باشند و نگرانی‌ها را مطرح و مشارکت‌های بالقوه را برای حمایت از رشد صنعت نفت ایران بررسی کنند.

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران ادامه داد: بی‌شک صنعت نفت ایران با تاریخ غنی و آینده امیدوارکننده خود برای ادامه رشد و موفقیت آماده است و رویدادهایی مانند نمایشگاه، نقش مهمی در شکل‌دادن به مسیر روبه‌تعالی این صنعت ایفا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در نمایشگاه امسال نیز همچون سال‌های گذشته، شرکت‌کنندگان از صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به همراه انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت، تولیدکنندگان بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ترتیب اولویت‌بندی و براساس شرایط و ضوابط مندرج در دستورعمل‌های ثبت‌نام، انتخاب و جانمایی شده‌اند. همچنین، با توجه به اهمیت ساختار فناورانه در مجموعه صنعت نفت، در نمایشگاه امسال برای بیش از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان، ۲۳ دانشگاه و ۶۴ شرکت استارتاپی در محل سالن‌های ۱۰ و ۱۱ جانمایی انجام شده است.