پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی امسال بسته می‌شود
پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی امسال بسته می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مراحل پایانی اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای این استان خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند و پرونده گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در خراسان جنوبی بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سید محمود هاشمی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر هزار و ۶۳۳ روستای استان با جمعیت بیش از ۹۱ هزار و ۲۰۰ خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی افزود: با همت کارکنان شرکت گاز تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به روستاهای کم‌جمعیت نیز در مراحل پایانی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۲۳۲ روستا طی سال گذشته به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و قابل توجه اینکه ۱۶۹ روستا در مدت کمتر از ۶ ماه و براساس مصوبه سفر رییس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی، گازرسانی شد که این اقدام جهادی و انقلابی شرکت گاز استان موجب خرسندی و تقدیر ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه از سه سال قبل تمامی شهرهای استان گازدار شده‌اند تصریح کرد: سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌سابقه گازرسانی در اقصی نقاط استان بوده‌ایم و به‌زودی و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

هاشمی گفت: همچنین در حال حاضر ۷۰۵ روستای مرزی در خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و به‌زودی پرونده گازرسانی به روستاهای مرزی استان نیز بسته می‌شود.

وی بیان کرد: باعث افتخار است که ۲ سال متوالی بالاترین میزان گازرسانی روستایی در بین شرکت‌های گاز استانی به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با گازرسانی به ۲۳۲ روستا در خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۰ بالاترین سهم گازرسانی روستایی برای دومین سال متوالی به نام این شرکت ثبت شد.

وی گفت: سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات کیفی به مشترکان و استمرار گازرسانی در سراسر استان تعداد ۲۳۲ روستا با جمعیت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفت.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد و حدود ۴۱ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.