تغییر رویکرد به منابع انسانی موجب موفقیت صنعت برق در دوسال گذشته شد
تغییر رویکرد به منابع انسانی موجب موفقیت صنعت برق در دوسال گذشته شد
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه توجه به منابع انسانی به بهبود روند کارایی نیروی انسانی می انجامد، افزود: تغییر رویکرد به منابع انسانی موجب موفقیت صنعت برق در دوسال گذشته شد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» آرش کردی در نشست تخصصي تغيير رويكرد به منابع انساني و بهره وري در نشست تخصصي ارتقاي بهره وري در بخشهاي منابع انساني، توسعه مديريت، تحقيقات و فناوري اطلاعات با اشاره به تجربه موفقيت گذر از اوج مصرف در دو تابستان اخير اظهار داشت: قدرت منابع امكانات، موجب شد تا صنعت برق به بالاترين سطح بهره وري برسد.
​وي با اشاره به اين كه هم اكنون 90 درصد از منابع صنعت برق در حوزه جاري و منابع انساني هزينه مي شود، تاكيد كرد: بايد 90 درصد از توجه و تمركز نيز به اين بخش معطوف شود.
مديرعامل توانير در عين حال به ضرورت تغيير رويكرد به منابع انساني اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: بخش مهمي از موفقيت صنعت برق در تابستان امسال و سال گذشته حاصل تغيير رويكرد وزير نيرو به بخش منابع انساني و تحركي  و ايجاد انگيزه اي بودكه در اين بخش ايجاد شد كه مصداق عيني آن رقم خوردن بهترين نتايج با در تابستان با كمترين منابع بود.
وي با بيان اين كه منابع انساني نبايد دچار ضعف و انحطاط شود، گفت: حاكميت فن و تكنولوژي در صنعت برق و غلبه آن بر منابع انساني شرايطي است كه با آن مواجه هستيم، در حالي كه نبايد از توجه به منابع و نيروي انساني غافل شد، چراكه توجه به منابع انساني نه تنها به بهبود روند كارايي نيروي انساني مي انجامد، بلكه در پيشرفت بخش فني نيز تاثيرگذار است.
وي با تاكيد بر اهميت نيروي انساني در ارتقاي بهره وري صنعت برق گفت: حوزه IT فرصتهاي خوبي براي ورود و استفاده در صنعت دارد و در بخش تحقيقات نيز با توجه به اين كه صنعت برق به عنوان يك صنعت هايتك، همواره در لبه دانش حركت كرده است، بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
براساس اين گزارش، در ابتداي اين نشست چرخه فرايند بهره وري در صنعت برق براساس مدل جديد تشريح شد.