سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت را دریابید| از رده خارج شدن ۵۰ درصد نازل‌های جایگاه سوخت
سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت را دریابید| از رده خارج شدن ۵۰ درصد نازل‌های جایگاه سوخت
رئیس انجمن کارفرمایان شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی، گفت: هم اکنون سامانه هوشمند به دلیل نبود اعتبار کافی از رده خارج شده است به گونه‌ای سیستم در زمان ارائه خدمات به مردم مدام با مشکل مواجه می‌شود.

ناصر رئیسی فرد رئیس انجمن کارفرمایان شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» گفت: با توجه به شعار سال و رهنمود‌های رهبری انقلاب مبنی بر ایجاد تحول در جایگاه‌های سوخت متاسفانه تا به امروز شاهد دستاورد جدیدی در این حوزه نبودیم تا جاییکه در شرایط ورود به عرصه جایگاه‌داری مقرون به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون سامانه هوشمند به دلیل نبود اعتبار کافی از رده خارج شده است به گونه‌ای سیستم در زمان ارائه خدمات به مردم مدام با مشکل مواجه می‌شود. همچنین به دلیل افزایش قیمت نمی‌توان قطعات مورد نیاز جایگاه‌ها را به خریداری و روزرسانی کرد.

رئیسی فرد گفت: در حال حاضر حداقل ۱۰ درصد نازل‌های جایگاه‌ها از رده خارج شده است حتی می‌توان گفت در جایگاه‌های پرفروش ۵۰ درصد نازل‌ها از کار افتاده است.

وی افزود: امکان ندارد که کار هوشمندسازی جایگاه‌ها به سرانجام برسد مگر اینکه برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه صورت گیرد، دوم اینکه باید وظیفه عرضه خدمات براساس قانون به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیسی فرد خاطرنشان کرد: هر نوع سهمیه بندی در سوخت فساد آور است؛ لذا دولت باید دست از تصدیگری عرضه سوخت بردارد تا بتوان همانند سایر کشور‌ها به صورت قانونمند رقابت و هزینه‌ها را در چارچوب قانون تامین کرد.