توربین بومی IGT30 رونمایی شد
توربین بومی IGT30 رونمایی شد
توربین ایرانی IGT30 براساس شرایط بومی ایران طراحی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، با ۳مگاوات توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، مدیرعامل این شرکت امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در آیین رونمایی از توربین بومی IGT30 در سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که با حضور وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت گاز کشور برگزار شد، گفت: ساخت این توربین ذیل قراردادهای ساخت داخل مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و همسو با حمایت از شرکت‌های داخلی و قطع نیاز از خارج تکمیل شده است.

وی ادامه داد: این توربین یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات صنعت گاز است که با ساخت داخلی و بهره‌برداری از آن، سالانه مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی در کشور حاصل می‌شود.

معاون وزیر نفت در اموز گاز تصریح کرد: ایده طراحی این توربین از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و از سال ۹۹، طی ۵ مرحله، آزمون‌های توربین انجام و همه بخش‌های آن ارتقا یافت.

گفتنی است، این توربین براساس شرایط بومی ایران طراحی و ساخته شده که نسبت به توربین‌های مشابه خود،۷ تن وزن کمتری دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، با ۳مگاوات توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر آماده بهره‌برداری است.