افزایش ۵ تا ۷.۴درصدی بازار جهانی متانول/ نگاه جهان به‌سمت تولید متانول سبز
افزایش ۵ تا ۷.۴درصدی بازار جهانی متانول/ نگاه جهان به‌سمت تولید متانول سبز
کارشناس ارشد فرایند پتروشیمی خارک رشد بازار جهانی متانول را ۵ تا ۷.۴درصد دانست و گفت: عمده نگاه دنیا از سال ۲۰۳۰ میلادی به‌سمت توسعه فناوری‌های نو متانول و متانول سبز است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» امین‌رضا انصاری امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست تخصصی بررسی تحقق راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی که در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، ارزش بازار جهانی متانول را بیش از ۸۰ میلیارد دلار دانست و گفت: بازار جهانی متانول رشدی ۵ تا ۷.۴ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده نگاه دنیا از سال ۲۰۳۰ به‌سمت توسعه فناوری‌های جدید متانول و متانول سبز است، افزود: عمده قیمت تمام‌شده متانول در دنیا، متأثر از قیمت خوراک گازی است.

کارشناس ارشد فرایند پتروشیمی خارک متانول را سیصدوهفتادوپنجمین ماده مورد تبادل تجاری جهان در چند سال اخیر دانست و ادامه داد: ۹۵درصد متانول تولیدی در ایران، صادر می‌شود، اما این رقم در دنیا ۶۰درصد است، ازاین‌رو باید راهبرد تکمیل زنجیره متانول را با ایجاد پارک‌های متانول، اختلاط با سوخت بنزین و کنترل سوخت کشتیرانی پیش بگیریم.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.