430 پروژه توزیع برق شهرستان بانه به بهره‌برداری رسید
430 پروژه توزیع برق شهرستان بانه به بهره‌برداری رسید
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: 430 پروژه در بخش‌های مختلف اصلاح، توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق طی سال گذشته در شهرستان بانه اجرا و بهره‌برداری شد.

به گزارش«نبض انرژی»  “هیوا لهونیان” اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه 25 میلیارد تومان است.
وی با تاکید بر اینکه عمده پروژه‌های انجام شده مربوط به بخش اصلاح شبکه برق در مناطق شهری و روستایی بوده است، افزود: برق‌رسانی به طرح‌های شاخص ملی و استانی، اصلاح، توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق، رفع ضعف ولتاژ، تک‌خوانی کنتورهای بازفروش و در نهایت اصلاح و احداث روشنایی معابر، سایر پروژه‌های انجام شده در سال 1400 بوده است.
لهونیان با بیان اینکه پروژه‌ها در نقاط مختلف این شهرستان به صورت پراکنده انجام شده است، افزود: از این تعداد پروژه 250 مورد در نقاط شهری و 180 پروژه نیز در مناطق روستایی اجرا شده است.
وی اجرای طرح بهارستان را یکی از این پروژه‌های شاخص ملی عنوان کرد و اظهار داشت: از 45 روستای مورد هدف شهرستان بانه، تاکنون این طرح در 33 روستا به طور کامل اجرا شده و عملیات اجرایی طرح در 12 روستای باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.
لهونیان بیان کرد: جابه‌جایی و مقاوم سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه و تامین برق متقاضیان از اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: نزدیک به 70 هزار مشترک در شهرستان بانه وجود دارد، که 100 درصد مناطق شهری و 260 روستای بالای پنج خانوار در این شهرستان از نعمت انرژی برق بهره‌مند هستند.