تهرانی‌ها هر روز به اندازه دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند
تهرانی‌ها هر روز به اندازه دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مردم این استان هر روز ۳.۲ میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند که معادل حجم دریاچه خیلج فارس(چیتگر) است.

به گزارش نبض انرژی، محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران افزود: در تابستان امسال به لحاظ بارندگی قابل توجه بهار، مشکل کم آبی نداشتیم اما رکورد میزان مصرف آب در این استان شکسته شد.

وی یادآورشد: آب استان تهران از پنج سد لتیان، ماملو، طالقان، امیرکبیر و لار تامین می شود که ۷۰ درصد آن از منابع سطحی و ۳۰ درصد از آب های زیر زمینی است.

بختیاری اظهارداشت: در صورتی که پروژه های آبرسانی این استان اجرا شود، تهران یکی از سه شهر نخست دنیا به لحاظ پایدارسازی شبکه آبرسانی محسوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: این طرح ها با لحاظ توزیع آب شرب سالم و پایدار توانایی مقاومت در برابر زلزله تا هشت ریشتر را دارند و می توانند میزان آورد شبکه را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای این پروژه ها و اتصال شبکه های توزیع و تصفیه خانه ها به رینگ آبرسانی، استان تهران در حاشیه امنی قرار می‌گیرد و اگر به مدت ۲ ماه نتوانیم از یک سد استفاده کنیم، از نظر آب شرب دچار مشکل نمی‌شود؛ چراکه سدها به یکدیگر متصل هستند.

بختیاری ادامه داد: در همین زمینه برای ۳۷۴ نقطه از سطح استان، طرح آبرسانی اضطراری در دست اجرا داریم که این نقاط در مسیر شبکه توزیع قرار دارند و بلافاصله در صورت وقوع بحران می توان آنها را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: در صورتی که تمامی این طرح ها و پروژه ها به طور کامل اجرا شوند، تهران به لحاظ تکنولوژی استفاده شده در شبکه توزیع مدرن ترین شهر جهان می شود.

این جلسه به میزبانی شرکت آب و فاضلاب و حضور استاندار و فرمانداران استان تهران برگزار شد و در پایان این شرکت طرح های پدافند غیرعامل خود را به نمایش گذاشت.