تخصیص بخشی از سود سالانه هلدینگ‌ها به توسعه طرح‌های پتروشیمی
تخصیص بخشی از سود سالانه هلدینگ‌ها به توسعه طرح‌های پتروشیمی
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای سرمایه گذاری های جدید، باید از منابع خارجی و همچنین آورده سهامداران، بخش بیشتری به توسعه طرح های جدید اختصاص یابد و هلدینگ های بزرگ پتروشیمی در پایان هر سال بخشی از سود سالانه خود را به توسعه طرح ها اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی،گفت: در سال های گذشته اغلب سرمایه گذاری ها به صورت فاینانس خارجی بوده است و برای تحقق جذب سرمایه های جدید باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

وی افزود: می توان برای توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی از ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی بهره مند شد و در این راستا همکاری های مختلفی را تحقق بخشید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با هدف توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، پیشنهادهایی در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده است.

عباس زاده با اشاره به این که برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه ، سالانه 5 تا 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی باید انجام شود گفت: در سال های گذشته با بهره گیری از روش های مختلف ، بطورمتوسط حدود 3.5 میلیارد دلار سالانه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است.