حوضه‌های آبریز پربارش‌ در هفته جاری کدامند؟
حوضه‌های آبریز پربارش‌ در هفته جاری کدامند؟
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب در هفته جاری حوضه‌های آبریز مرزی غرب و کرخه پربارش‌ترین و حوضه مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۱ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری وقوع بارش‌ها در مناطق شمال، شمال غربی، غرب و جنوب غربی کشور مورد انتظار است. در این مناطق کشور، مقادیر تجمعی بارش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه خلیج‌فارس و دریای عمان و حوضه دریاچه ارومیه به ترتیب با مقدار میانگین ۲۸.۹ و ۳۳.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۳۷.۶ و ۱۰۹.۷ میلی‌متر پر باران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود. همچنین حوضه مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۱ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌های مرزی غرب و کرخه به ترتیب با متوسط بارش ۷۷.۵ و ۶۱.۴ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۸.۴ و ۱۳۰.۴ میلی‌متر پر باران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و چهارمحال بختیاری با بارش تجمعی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.