پتروشیمی «پلی‌اولفین» ۱.۶ میلیون تن متانول در هرمزگان تولید خواهد کرد
پتروشیمی «پلی‌اولفین» ۱.۶ میلیون تن متانول در هرمزگان تولید خواهد کرد
استاندار هرمزگان گفت: پتروشیمی «پلی‌اولفین» ۱.۶ میلیون تن متانول در هرمزگان تولید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مهدی دوستی صبح امروز (پانزدهم آبان‌ماه)، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۰درصدی اولین پتروشیمی در حال ساخت هرمزگان، اظهار کرد: کلنگ احداث پتروشیمی «پلی‌اولفین» در استان هرمزگان برای اولین بار در دولت مردم سیزدهم در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به زمین زده شد.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای احداث این پتروشیمی، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای اجرای این پروژه بیش از ۱.۶ میلیارد یورو اعتبار نیاز است که در تلاش هستیم با استفاده از اهرم کردن منابع داخلی، برای جذب سرمایه خارجی نیز اقدام شود.

استاندار هرمزگان، با اشاره به تولید ۱.۶ میلیون متانول توسط این پتروشیمی، افزود: مجموعه پتروشیمی «پلی‌اولفین» در ابتدا اقدام به تولید متانول از گاز طبیعی می‌کنند سپس با تبدل متانول به الفین و سپس پلی‌افلین تبدیل می‌شود و در نهایت محصول نهایی یعنی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپلین تولید خواهد شد.

دوستی با اشاره به ایجاد شتغال مستقیم بیش از ۲۵۰۰ نفری این پروژه، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال مسقیم و خلق ارزش برای مردم منطقه، بیش از ۷۵۰۰ اشتغال غیرمستقیم را ایجاد کند.