افزایش ۱۸۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری
افزایش ۱۸۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری
کارشناسان شرکت نفت و گاز آغاجاری با ارائه راهکار و اجرای طرح آزمایشی راه‌اندازی چاه‌های کم‌فشار، تولید این شرکت را در نیمه نخست امسال بیش از ۱۸۰ هزار بشکه افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل این شرکت در نشست نهایی پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز شرکت نفت و گاز آغاجاری (۶ ماهه دوم سال) که روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) برگزار شد، از ارائه راهکار و اجرای طرح آزمایشی راه‌اندازی چاه‌های کم‌فشار میدان پازنان ۱ با استفاده از امکانات تفکیک‌گر سیار خبر داد.

وی افزود: با استفاده از امکانات تفکیک‌گرهای سیار روی چاه‌های بسته موفق به افزایش روزانه ۳ هزار بشکه و در مجموع بیش از ۱۸۰ هزار بشکه در ۶ ماه اول امسال شدیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت نگهداشت و صیانت از تولید و اجرای برنامه‌های تولیدی اظهار کرد: امسال در زمینه صیانت از تولید شرکت با تلاش کارکنان و اجرای بیش از ۷۰ عملیات و ۹۰۰ نفرساعت کار شبانه‌روزی روی چاه‌های مشکل‌دار ۲۳ حلقه چاه نیز در میدان رگ سفید راه‌اندازی شد.

تقی‌زاده گفت: در ادامه اقدام‌های تولیدی شرکت نفت و گاز آغاجاری ایمن‌سازی و تعویض تاج چاه‌های ۱۳۸ آغاجاری  و ۱۳۹ مارون بدون حضور دکل حفاری در نیمه نخست امسال با سود و صرفه اقتصادی قابل توجه انجام شد.

به گفته وی، با انجام اصلاحیه روی خطوط گاز فرازآوری روی ۱۲ حلقه چاه در میدان‌های پارسی و پرنج نیز بیش از ۶ هزار بشکه در روز به تولید این شرکت افزوده شد.