محدودیت سوخت‌گیری برداشته می‌شود
محدودیت سوخت‌گیری برداشته می‌شود
به گفته معاون اول رییس جمهور،‌ محدودیت سوخت‌گیری برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» طی هفته اخیر شاهد اجرای محدودیت سوخت‌گیری در پمپ‌ بنزین‌ها بودیم. بر این اساس سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی و همچنین کارت آزاد جایگاه‌ها کاهش یافت. در نتیجه اعلام این خبر، بسیاری از رانندگان به سمت پمپ بنزین‌ها روانه شدند. اگر طی هفته اخیر به پمپ بنزین شهرهای بزرگ مراجعه کرده باشید، احتمالا با صف‌های طویل مواجه شده‌اید.

روز پنجشنبه و در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور از پمپ بنزین‌ها، از حذف محدودیت سوخت‌گیری خبر داده شد. به گفته محمد مخبر، در ۱۵ جایگاه در تهران هنوز ازدحام وجود دارد که برای حل این مشکل مقرر شد که سقف برداشت و برخی محدودیت ها لغو شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

محدودیت سوخت‌گیری با وجود افزایش مصرف، برداشته می‌شود

به گفته معاون اول رییس جمهور، مصرف بنزین کشور در روزهای اخیر به حدود 120 میلیون لیتر بر روز رسیده است. دلیل افزایش مصرف بنزین طی مدت اخیر، افزایش سفرها عنوان شده است. به گفته مخبر، دولت از افزایش سفرهای مردم خرسند است و خود را موظف می داند که تمهیدات لازم را برای مردم فراهم کند.

مخبر یک بار دیگر اخباری که پیرامون افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود را تکذیب کرد. او گفت: نه افزایش قیمت و نه کاهش سهمیه های سوخت تاکنون مطرح نشده و در سال جاری برنامه ای در این حوزه نداریم.

انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون افزایش قیمت بنزین که گاهی توسط رسانه‌های داخلی انجام می‌شود، باعث ایجاد هراس در مصرف‌کنندگان شده است. در نتیجه پس از اعلام خبر محدودیت سوخت‌گیری، این شائبه به وجود آمد که دولت قصد گرانی بنزین را دارد. در همین رابطه جواد اوجی، وزیر نفت دولت ابراهیم رئیسی اخبار و گزارش‌ها درباره احتمال گران‌ شدن سوخت در روز‌های آتی را رد کرد. وی مدعی شد بیشتر از ۱۵۰ میلیون لیتر ذخیره بنزین در ایران وجود دارد. جواد اوجی دو هفته پیش نیز اخبار مبتنی بر گران شدن سوخت را رد کرده بود.