خط انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد
خط انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد
فاز نخست خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان به شهرهای بم و بروات امروز(جمعه) درحالی توسط آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به بهره برداری رسید که انتظارها برای افتتاح آن ۱۲ ساله شده بود.

به گزارش «نبض انرژی»  خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان یکی از سه ضلع بسته آبرسانی دولت برای حل بحران آب استان کرمان است که پس از ۱۲ سال از زمان کلنگ‌زنی، در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و افتتاح شد.

آغاز آبرسانی از این سد به دیگر شهرستان های شرقی استان کرمان نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فاز نخست این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه است.

هزینه‌کرد طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و خط آبرسانی از سد نسا هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در فاز اول ۲۵۰ لیتر بر ثانیه مورد نیاز شهرهای بم و بروات بهره‌برداری می‌شود و در فازهای بعد آب به سمت سایر شهرهای شرقی می‌رود.

این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را زیر پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف، ۴۲۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) نهم تیر به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد.

وزیر نیرو و برخی دیگر از اعضای هیات دولت رییس جمهور را در این سفر که با هدف افتتاح چند پروژه بزرگ انجام می شود، همراهی می کنند.

بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.