بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریال
بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم پست 400 کیلوولت شهید هاشمی‌ اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: ترانس فاز دوم پست 400 به 132 کیلوولت شهید هاشمی اهواز به ظرفیت 315 مگاولت آمپر برق‌دار و وارد مدار شد.
وی با بیان اینکه این پروژه باعث تقویت شبکه 400 کیلوولت و پایداری برق شهر اهواز خواهد شد، افزود: پست شهید هاشمی پیش از این 315 مگاولت آمپر ظرفیت داشته و با وارد مدار شدن ترانس فاز دوم، ظرفیت آن به 630 مگاولت آمپر رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این افزایش ظرفیت باعث تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد شد، تصریح کرد: کاهش بارگیری از ترانس‌های پست اهواز 2 و شمالغرب و کاهش بارگیری از سرخط‌های 132 کیلوولت پست‌های شمالغرب و اهواز 1، از دیگر اهداف بهره‌برداری این پروژه است.
به گفته محمود دشت‌بزرگ بهره‌برداری از فاز دوم پست 400 کیلوولت شهید هاشمی در اهواز پس از احداث خطوط نیروگاه دوکوهه و خط ارتباطی نیروگاه سد چم‌شیر، سومین پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو در برق منطقه‌ای خوزستان است که برای عبور از پیک مصرف 1402، به بهره‌برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: كليه مراحل طراحي و خدمات مهندسي پست مذكور و همچنين ساخت تجهيزات و اجراي عمليات توسط شركت‌هاي داخلي انجام شده و اعتبار طرح از محل اعتبارات شركت برق منطقه‌اي خوزستان تأمين و پرداخت شده است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.