سرانجام پتروشیمی میانکاله به کجا رسید؟
سرانجام پتروشیمی میانکاله به کجا رسید؟
شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکت مادر تخصصی اعلام می‌کند که این طرح هیچ‌گونه موافقت اصولی ندارد و باید مسیر قانونی را طی کند و در صورت دریافت همه مجوز‌ها ما وظیفه داریم که از سرمایه گذار حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» پتروشیمی میانکاله یکی از پروژه‌هایی است که طی روز‌های اخیر جنجال‌برانگیز شد به گونه‌ای که این پروژه بدون داشتن مجوز‌های لازم در دست اجرا بود که با ورود رئیس جمهوری و محیط زیست این طرح مسکوت ماند. در همین راستا مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی ایران درباره احداث طرح پتروشیمی میانکاله گفت: وظیفه صنعت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران حمایت از سرمایه گذاران این صنعت است.

وی تصریح کرد: به طرح‌های پتروشیمی برای طی مراحل لازم برای دریافت مجوز‌ها از جمله مجوز محیط زیست، پیش مجوزی ارائه می‌شود، پیش مجوز طرح پتروشیمی میانکاله نیز دی ماه ۱۴۰۰ به پایان رسیده و این طرح موافقت اصولی دریافت نکرده است.

شاهمیرزایی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکت مادر تخصصی اعلام می‌کند که این طرح هیچ‌گونه موافقت اصولی ندارد و باید مسیر قانونی را طی کند و در صورت دریافت همه مجوز‌ها ما وظیفه داریم که از سرمایه گذار حمایت کنیم.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰۰ هکتار از فضای سبز صنعتی کشور یعنی بیش از ۵۰ درصد آن از سوی صنعت پتروشیمی ایجاد شده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد فضای مجتمع‌های پتروشیمی فضای سبز است در حالی که تکلیف قانونی ۱۰ است.