کشف 8 دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در یاسوج
کشف 8 دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در یاسوج
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بررسی‌های فنی کارشناسان مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز این شرکت، هشت دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز با مصرف 37 هزار کیلووات ساعت در شهر یاسوج و یکی از روستاهای حاشیه‌ این شهر کشف و ضبط شد.

به گزارش«نبض انرژی» “جمال معتمدی‌زاده” اظهار داشت: خسارت ریالی دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز کشف شده به این شرکت، حدود 500 میلیون ریال بر آورد شده است.
وی بیان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بالای برق آن‌ها غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده فعالیت آن‌ها، ضبط و جمع‌آوری می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: اجرای فرایند شناسایی دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز از مسیرهای مختلف و با اعطای پاداش به عاملان شناسایی و برگزاری مانور‌های متعدد مقابله با مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز انجام می‌شود.
وی ناپایداری و نوسان شبکه، سوختن وسایل برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت‌المال را از مهمترین پیامدهای استفاده از ماینرهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: تلاش مجموعه صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما شماری از افراد سودجو با تولید رمز ارز غیرمجاز در این روند اخلال وارد می‌کنند.
معتمدی‌زاده گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز، موارد را به شماره 121 مرکز اتفاقات این شرکت اطلاع دهند و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.