تعطیلی پالایشگاه‌های نفت فیلیپین
تعطیلی پالایشگاه‌های نفت فیلیپین
پالایشگاه‌های نفت فیلیپین به دلیل از بین رفتن تقاضا در دوران قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا موقتا فعالیت نمی‌کنند.
پالایشگاه‌های نفت فیلیپین به دلیل از بین رفتن تقاضا در دوران قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا موقتا فعالیت نمی‌کنند.
به گزارش نبض انرژی، شرکت پترون که بزرگترین شرکت نفت فیلیپین است، اعلام کرد پالایشگاه نفتش به ظرفیت ۱۸۰ هزار بشکه در روز از پنجم ماه مه برای تعمیرات تعطیل شده است. شرکت رویال داچ شل هم اعلام کرد تنها پالایشگاه این شرکت که اوایل ماه میلادی جاری در پی کاهش مصرف، تعطیل شده بود، موقتا تعطیل مانده است.
مقامات هر دو پالایشگاه اعلام کرده‌اند که قادر خواهند بود نیاز به فرآورده‌های نفتی را از ذخایر یا از طریق واردات تامین کنند. فیلیپین نخستین کشور آسیای جنوب شرقی بود که بخشهای وسیعی از اقتصادش را در اواسط مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد و اکنون اقتصاد این کشور با شدیدترین رکود خود در بیش از سه دهه گذشته روبرو شده است.
رامون آنگ، رییس شرکت پترون در این باره به بلومبرگ گفت: کسب و کار به چالش کشیده شده است. بهبود تقاضا به رفع محدودیت‌های قرنطینه و یافتن واکسن بیماری کووید ۱۹ برای احیای کامل رفت و آمد بستگی خواهد داشت.
پترون در سه ماهه نخست امسال ۴.۹ میلیارد پزو معادل ۹۷ میلیون دلار ضرر در مقایسه با ۱.۳ میلیارد پزو سود در مدت مشابه سال گذشته گزارش کرد. واحد شرکت شل در فیلیپین در همین مدت ۵.۵ میلیارد پزو ضرر در مقایسه با ۲.۴ میلیارد پزو سود در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، رودریگو دوئرته، رییس جمهور فیلیپین اوایل ماه میلادی جاری بازگشایی اقتصاد این کشور را آغاز کرد و به فروشگاه‌های بزرگ و برخی از کسب و کارها در مانیل، پایتخت این کشور اجازه داد از ۱۶ ماه مه فعالیتشان را ازسربگیرند.
منبع: ایسنا