گذرگاه استعلام الکترونیکی سازمانی در وزارت نیرو راه اندازی شد
گذرگاه استعلام الکترونیکی سازمانی در وزارت نیرو راه اندازی شد
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی با بیان اینکه گذرگاه سرویس استعلام الکترونیکی سازمانی در وزارت نیرو راه اندازی شد، گفت: هدف از راه اندازی این سامانه تسهیل در استفاده از سرویس‌های مورد نیاز و در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک در وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» آزرم دهستانی با اعلام خبر راه اندازی گذرگاه سرویس استعلام الکترونیکی سازمانی در وزارت نیرو گفت: گذرگاه سرویس سازمانی (ESB) با امکان ایجاد دسترسی یکپارچه، متمرکز و مدیریت شده به سرویس‌های داخل و خارج از صنعت (استعلامات الکترونیکی) به منظور تسهیل در استفاده از سرویس‌های مورد نیاز و در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک در وزارت نیرو راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شده است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در همین رابطه اظهار داشت: این زیر ساخت علاوه بر ارائه خدمات استعلامات الکترونیکی درون و بیرون دستگاهی، امکان تبادل اطلاعات و مبادله سرویس‌های داده بین سامانه‌های وزارت نیرو را فراهم و ضمن ایجاد زیر ساخت برای یکپارچه سازی گزارشات و داشبورد‌های رصد و پایش، ارتباط سامانه‌های صنعت آب و برق را نیز فراهم می‌سازد.
دهستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وب سرویس‌های استعلام اشخاص حقیقی (مشخصات فردی و نشانی)، استعلام عمومی ایثارگری، استعلام امکان استفاده از تسهیلات انشعاب ایثارگری و تایید استفاده از آن، استعلام مدرک تحصیلی، استعلام کارمندان دولت (پاکنا ۱)، استعلام تایید شماره همراه و کد ملی (شاهکار) و استعلام سوء پیشینه در این درگاه ایجاد و قابل بهره‌برداری است. وی افزود: در این راستا وب سرویس‌های دیگری نیز به زودی آماده‌سازی و پس از اطلاع‌رسانی در دسترس قرار خواهد گرفت.