پتروشیمی پردیس ۸۵۴ میلیون دلار ارز وارد کشور کرد
پتروشیمی پردیس ۸۵۴ میلیون دلار ارز وارد کشور کرد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: ۸۵۴ میلیون دلار ارزی که سال گذشته وارد کشور کردیم سبب شد که این پتروشیمی بعد از شرکت ملی گاز در جایگاه دوم ارزآورترین شرکت ایران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمدرضا میری لواسانی اظهار کرد: این آمار توسط گمرک ایران اعلام شده و دارای وجاهت قانونی است.

وی افزود: هر چند در زمستان سال گذشته با مشکلاتی از جمله ناترازی گاز و قطع خوراک پتروشیمی مواجه بودیم اما این شرایط خللی در تولید ایجاد نکرد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس تصریح کرد: با همکاری کارکنان و همراهی و هماهنگی با مجموعه هیات مدیره در کنار انجام و اتمام به موقع تعمیرات و نگه‌داری و همچنین افزایش بهره‌وری، زمینه ای ایجاد شد که ۱۷۰ هزار تن تولیدات شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند.

میری لواسانی ادامه داد: برای سال جاری نیز افق های وسیعی بر پایه صادرات محصولات به بازارهای جدید جهانی تعریف شده که زمینه ارزآوری بیشتری برای کشور به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به معرفی محصول جدید اوره ای عنوان کرد: این محصول با محیط زیست سازگار بوده و از هدر رفت نیتروژن در خاک جلوگیری به عمل آورده و به جذب تدریجی اوره در لایه‌های مختلف خاک کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس عنوان کرد: شرکت هایی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیا از مشتریان اوره این شرکت هستند.

میری لواسانی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه کمک می کند تا شرکت ها از جمله پتروشیمی پردیس بتواند از حضور نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه به منظور رایزنی و کشف بازارهای جدید استفاده کند.

وی ادامه داد: بر این مبنا با نشست با وزیر کشاورزی سریلانکا، تامین ۳۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور تفاهم شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس یادآور شد: این پتروشیمی، یک و نیم درصد از تولید آمونیاک و اوره دنیا را تولید می کند که به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه و دومین در دنیا نقش مهمی در ارزآوری کشور بر عهده دارد.