عملکرد وزارت نفت زیر ذره‌بین رهبر انقلاب/ چرا وارد کننده بنزین باشیم؟
عملکرد وزارت نفت زیر ذره‌بین رهبر انقلاب/ چرا وارد کننده بنزین باشیم؟
رهبر انقلاب فرمودند: ما کشور تولیدکننده نفت با این همه منابع زیرزمینی نفتی چرا واردکننده بنزین باشیم؟ این بدان معنی است که ما در یک مسئله کلان دچار مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از موضوعاتی که امروزه در کشور مورد توجه بوده و پرداختن به آن بسیار حیاتی است بحث تولید بنزین در کشور است. متاسفانه مصرف بالای سوخت در خودروها و عدم مدیریت در مصرف باعث شده که کشور با ناترازی انرژی مواجه شود.

برخی از کارشناسان معتقدند که عدم مدیریت عامل اصلی این امر مهم است. بنابراین یکی از بحث‌های جدی در این خصوص مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی است. منشأ آلایندگی شهرهای بزرگ هم به خاطر مصرف سوخت بالا و سوخت ناقص در خودروها است.برهمین اساس خودروسازان باید در تولیدات خود به استانداردها توجه کنند و از سوی دیگر کیفیت بنزین تولیدی هم در کشور ارتقا یابد.در همین رابط رهبر انقلاب در دیدار با  فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان انتقاداتی را برای واردات بنزین داشتند.

ایشان در این دیدار فرمودند مسئله سوخت در کشور یک معضل اساسی است، ما الان در مسئله سوخت به معنای واقعی مشکل داریم. ما کشور تولیدکننده نفت با این همه منابع زیرزمینی نفتی چرا واردکننده بنزین باشیم؟ این بدان معنی است که ما در یک مسئله کلان دچار مشکل هستیم.