سامانه هوشمند وندورها به‌زودی رونمایی می‌شود
سامانه هوشمند وندورها به‌زودی رونمایی می‌شود
مشاور مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طراحی سامانه هوشمند وندورها خبر داد و گفت: «هم‌اکنون در حال پیاده‌سازی این سامانه هستیم و امیدواریم در دهه فجر از آن رونمایی شود. در این سامانه امکان ارتباط برخط (آنلاین) شرکت‌ها با وندورها و همچنین به‌روزرسانی توانمندی‌های وندورها وجود دارد.»

علی باقری، مشاور مدیرطرح‌ها و مسئول کمیته خودکفایی صنعت پتروشیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار «نبض انرژی» گفت: «رویدادهایی که در حوزه فناوری برگزار می‌شوند، هدفشان بیشتر رساندن عرضه و تقاضا به همدیگر است؛ یعنی وقتی می‌خواهیم  پروژه یا کاری را در کشور رقم بزنیم، یک فرایندی دارد. بالاخره از یک جایی شروع می‌کنیم تا نیازها شناسایی و احصا شوند. شرکت‌های توانمند چگونه شناسایی شوند؟ معاونت علمی و فناوری شرکت‌ها را دانش‌بنیان می‌کند، ولی باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان کار ایجاد شود. این همایش‌ها در راستای ایجاد همان کارهاست تا از این طریق نیازهای هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابع  و نیز دانش‌بنیان‌ها را شناسایی کرده و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند. باید این زنجیره را ادامه دهیم و تنها به برگزاری همایش‌ها ختم نشود، اما اگر همایش نمایشی باشد، طبیعتاً اتفاق خوبی رخ نخواهد داد.»

باقری افزود: «خوشبختانه قوانین بسیار مناسبی در حوزه حمایت از ساخت داخل در کشور وضع شده و مسئولان بلندپایه کشور و مجموعه حاکمیت از ساخت داخل حمایت قابل‌توجهی می‌کنند.»

مسئول کمیته خودکفایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: «در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، احصای نیازهای صنعت را انجام دادیم. این نیازها را به‌صورت بانک‌های اطلاعاتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم.»

وی ادامه داد: «سال گذشته در بررسی وندور لیست‌ها متوجه شدیم چون شرکت‌ها دائماً ارزیابی نمی‌شوند، برخی از آن‌ها اساساً زمینه کاری خود را تغییر داده‌اند و تعدادی نیز توانمندی‌هایشان با آوردن تجهیزات و آزمایشگاه‌های جدید و دستیابی به دانش جدید، ارتقا یافته است و لزوم یک سامانه برخط برای وندور لیست‌ها احساس شد.»

باقری تصریح کرد: «شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به این موضوع، سامانه هوشمند وندورها را طراحی کرده که اکنون در حال پیاده‌سازی است و ان‌شاءالله دهه فجر از آن رونمایی خواهد شد.»

به گفته مشاور مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در این سامانه امکان ارتباط برخط شرکت‌ها با وندورها و همچنین به‌روزرسانی توانمندی‌های وندورها وجود دارد.