حكمرانی داده روشی هوشمندانه برای مديريت و بهره‌برداری از ارزش پنهان داده‌های صنعت آب و برق
حكمرانی داده روشی هوشمندانه برای مديريت و بهره‌برداری از ارزش پنهان داده‌های صنعت آب و برق
مديركل دفتر فناوری اطلاعات و امنيت فضای مجازی وزارت نيرو گفت: حكمرانی داده دربرگيرنده فرآيندها، نقش‌ها، استانداردها و معيارهايی است كه استفاده مؤثر و مناسب از اطلاعات را برای اينكه يک سازمان به اهداف خود دست يابد، تضمين می‌كند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “آزرم دهستانی” در وبینار تخصصی «حكمرانی داده و ارائه تجربه‌ای در همسان‌سازی داده‌های صنعت برق»، به تشریح حكمرانی داده وزارت نیرو، اهداف و ضرورت آن پرداخت و افزود: تنوع در سامانه‌ها، نرم افزارها و داده‌ها، جزیره‌ای بودن سامانه‌ها، وجود داده‌های پراكنده و عدم اطمینان از كیفیت داده‌ها، امنیت داده‌ها برخی از چالش‌های اصلی استفاده از داده در صنعت هستند.
وی در ادامه افزود: حكمرانی و مدیریت داده صرفا محدود به فناوری، ابزار و ارائه دهندگان خدمت نیست؛ توجه به مجموعه‌ای از اصول، فرایندها و چارچوب‌ها و تبیین تكنیک‌ها و اقدامات مربوطه است.
مدیركل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو در پایان با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص حكمرانی خاطرنشان كرد: نظارت و هدایت فعالیت‌های مدیریت داده در تمامی سطوح باید به صورت منسجم انجام و چارچوب‌های مشتری برای همسان‌سازی داده جهت استفاده همگان در وزارت نیرو تدوین شود.