نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر فردا گشایش می‌یابد
نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر فردا گشایش می‌یابد
نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر، فردا در راس هیئتی متشکل از مسئولان بلندپایه دستگاه‌های اجرای دو طرف در تهران گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این کمیسیون مشترک از فردا، شنبه به ریاست “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر در تهران کار خود را آغار می‌کند و تا روز دوشنبه (20 آذر) دایر خواهد بود.
این اجلاس به صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر برگزار می‌شود و در راس هیئتی متشکل از مسئولان بلندپایه دستگاه‌های اجرایی دو کشور، گام‌های جدید و موثری در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور برداشته خواهد شد.
کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در قالب چهار کمیته تخصصی شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیر ساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع دستی،  بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب ، برق و نقت و گاز و محیط زیست) برگزار می‌شود و در خلال آن تفاهم‌نامه‌ها و توافقات دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و در سایه آن زمینه‌های لازم را برای پیشبرد توافقات و اقدامات عملی فراهم می‌شود.
بر این اساس 17 نماینده در کمیته تخصصی تجارت، 6 نماینده در کمیته زیرساخت، 7 نماینده در کمیته انرژی و 11 نماینده در کمیته اجتماعی در سطح مدیران کل از همه دستگاه‌های دولتی حضور خواهند یافت.
بنا بر این گزارش، در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»، «بهداشت، درمان و دارویی»، «صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» در حوزه ستادی وزارت نیرو با هدف معرفی توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه برگزار می‌شود.
کمیسیون همکاری مشترک ایران و قطر به صورت سالانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر برگزار می‌شود و نهمین اجلاس همکاری‌های مشترک با حضور هیئت قطری به ریاست “شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی” وزیر صنعت و تجارت قطر و هیئت همراه به میزبانی وزارت نیرو از 18 تا 20 اذر در تهران برگزار خواهد شد.