خودکفایی صنعت پتروشیمی با توان متخصصان داخلی
خودکفایی صنعت پتروشیمی با توان متخصصان داخلی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که امروز با توان متخصصان داخلی در همه بخش‌های صنعت پتروشیمی خودکفا شده‌ایم، گفت: لازم است راویان پیشرفت در این باره تحقیق و جست‌وجو کنند و درباره این پیشرفت‌ها روایتگری و روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (هشتم آذرماه) در آیین پایانی دومین دوره «پیشرفت و تعالی صنعت نفت» در جمع راویان پیشرفت خدمت و صنعت و راویان دفاع مقدس در اصفهان با بیان اینکه صنعت نفت به غیرت و همت جوانان اتکا دارد، فرهنگ و تمدن غنی ایران و عالمان و اندیشمندان کشورمان را مایه افتخار و مباهات دانست.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی که همه ابرقدرت‌ها علیه ایران متحد شده بودند و حتی از بمب‌های شیمیایی ساخت کشورهای اروپایی نیز علیه مردم ما استفاده کردند، جوانان و نخبگان این مرز و بوم بودند که با رشادت، غیرت و ایمان خود از کیان مملکت تمام‌قد دفاع کردند و امروز با وجود تحریم‌های همه‌جانبه سبب پیشرفت ‌کشور در همه عرصه‌ها شدند و این تحول شگرف در صنعت عظیم نفت، هوافضا، انرژی هسته‌ای، فناوری نانو و… موجب حیرت دنیا شده است و این جز با ایمان، رزق حلال و توسل به اهل بیت(علیهم السلام) میسر نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: امروز فرهنگ غرب در نسل‌کشی غزه نمود پیدا کرده، مردمی که می‌خواهند در  سرزمین آبا و اجدادی خود زندگی کنند اینچنین آماج حمله و وحشی‌گری غرب و صهیونیسم جهانی قرار گرفته‌اند و می‌بینم که  تبلیغات گسترده و پر طمطراق رسانه‌های غربی جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است. توجه داشته باشیم که به دلیل نبود روایتگری قشرهای مختلف جامعه، اکنون جوانان ما در هجمه رسانه‌ای غرب احاطه شده‌اند و این وظیفه ما را در عرصه روشنگری، تبیین و امیدآفرینی بین قشر جوان و نوجوان بیشتر می‌کند.

شاهمیرزایی ادامه داد: اکنون وظیفه آحاد جامعه اعم از متخصصان، مدیران، استادان، معلمان، راویان، پدران و مادران میهن اسلامی این است که با استدلال و منطق و عقلانیت مسائل و پیشرفت و حرکت رو به تعالی کشور در همه عرصه‌ها را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه در اول انقلاب کل تولید صنعت پتروشیمی ۱.۵ میلیون تن در سال بود، گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی اکنون با اتکا به همت، غیرت و دانش متخصصان و جوانان این کشور به بیش از ۹۲ میلیون تن در سال رسیده که حدود ۷۰ درصد از محصولات تولیدی  این صنعت صادر می ‌شود و بحمدلله امروز به لطف متخصصان داخلی در همه بخش‌های این صنعت توانمند و خودکفا شده‌ایم.

معاون وزیر نفت در پایان به روایان توصیه کرد صنعت خود را بشناسند و با تحقیق و جستجوی پیشرفت‌های مختلف در بخش‌های دیگر اعم از دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و … را شناسایی و در امر روایتگری از آنها برای تبیین و روشنگری استفاده کنند.

دومین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت و راویان پیشرفت استان اصفهان، گرامیداشت شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی و شهدای صنعت نفت استان اصفهان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هفتم و هشتم آذرماه) به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.