افزایش 50 مگاولت آمپری ظرفیت پست برق انتقال سبزآب اندیمشک در خوزستان
افزایش 50 مگاولت آمپری ظرفیت پست برق انتقال سبزآب اندیمشک در خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ترانس سوم پست برق انتقال سبزآب اندیمشک به ظرفیت 50 مگاولت آمپر وارد مدار شد و ظرفیت این پست به 225 مگاولت آمپر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “علی اسدی” اظهار کرد: ترانس دوم بخش 230 به 33 کیلوولت ( ترانس سوم در مجموع 230 به 132 و 33 کیلوولت) انتقال سبزآب اندیمشک شامل تامین تجهیزات، عملیات نصب و راه‌اندازی به ظرفیت ۵۰ مگاوات آمپر با ارزش سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و برق‌دار شد.
وی با بیان اینکه این پروژه با هدف بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ناحیه شمال خوزستان طراحی و وارد مدار شده است، افزود: کاهش بارگیری پست‌های اندیمشک و هفت‌تپه، امکان انتقال توان تولیدی نیروگاه دوکوهه به شبکه پایین دست، بهبود ولتاژ پست‌های 132 کیلوولت منطقه و تامین برق متقاضیان صنعتی دیگر اهداف بهره‌برداری از این پروژه است.
به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هدف نهایی این پروژه و دیگر پروژه‌های فنی در دست اجرا، گذر موفق از پیک مصرف تابستان 1403 است.
بر اساس این گزارش، پیش از این  فاز اول پست 230 به 132 و 33 کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت 2 ترانس 50 و 125 مگاوات آمپری با ارزش سرمایه‌گذاری 5400 میلیارد ریال وارد مدار شده بود.
این گزارش حاکی است از مهرماه 1402 تاکنون با احتساب ظرفیت فوق، 80 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.