جهاد آبرسانی نقش مهمی در رفع تنش آبی سیستان و بلوچستان دارد
جهاد آبرسانی نقش مهمی در رفع تنش آبی سیستان و بلوچستان دارد
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت است که کسی نمی‌تواند عظمت آن را انکار کند، افزود: برای پیشبرد سریع و بهتر این طرح ضرورت دارد اعتبارات ویژه‌ای توسط دولت و مجلس در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  معین‌الدین سعیدی، درباره عملکرد دو ساله وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آب کشور گفت: اکنون که دو سال از زمان شروع به کار دولت سیزدهم می‌گذرد و شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از تلاش‌ها و پروژه‌ها هستیم که در میان همه آن‌ها پروژه‌ها و طرح‌های آبی وزارت نیرو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
نماینده مردم چابهار با ابراز رضایت از عملکرد دو ساله وزارت نیرو در رابطه با مدیریت صنعت آب و برق ادامه داد: یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم وزارت نیرو که در دستور کار قرار گرفته و می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات آبی کشور داشته باشد، طرح بزرگ جهاد آبرسانی است که کسی نمی‌تواند عظمت آن را انکار کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه افزود: در طرح جهاد آبرسانی برای استان سیستان و بلوچستان که بر اساس آمار‌های موجود پایین‌ترین میزان شاخص دسترسی به آب شرب را در کشور دارد، پروژه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم با نهایی شدن این پروژه‌ها شاهد حل بسیاری از مشکلات آبی در این استان باشیم.
سعیدی با تاکید بر ضرورت تزریق اعتبارات ویژه به طرح جهاد آبرسانی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در فرایند پیشبرد این طرح وجود دارد، موضوع اختصاص منابع مالی مورد ضرورت دارد به آن توجه ویژه‌ای شود.
نماینده مردم چابهار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به مهار آب‌های سطحی در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان منابع آب سطحی قابل توجهی وجود دارد که لازم است در فصل بارش‌های ناگهانی مهار شود تا در دیگر ایام سال از آن به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و این موضوع مهم خوشبختانه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه آب در برنامه هفتم توسعه و ضرورت تلاش برای تحقق حداکثری اهداف آن گفت: یکی از مشکلاتی که در برنامه ششم شاهد بودیم و سبب شد تا میزان تحقق آن به شکل قابل توجهی کاهش یابد، این بود که در برنامه ششم بسیاری از احکام برای دستگاه‌های اجرایی جنبه اختیاری داشت و در واقع دستگاه‌ها برای اجرای حکام برنامه ششم مجاز دانسته شده بودند.
سعیدی در همین رابطه اضافه کرد: با این وجود در برنامه هفتم توسعه ضمن افزایش میزان دقت در تامین هدفمند اعتبارات مالی، همچنین بسیاری از احکام به ویژه در حوزه آب جنبه تکلیفی دارد که امیدواریم در سایه اجرای کامل آن شاهد بهبود وضعیت مدیریت منابع آب در کشور باشیم.
نماینده مردم چابهار همچنین در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به پروژه‌های شیرین سازی آب دریا و انتقال آب آن به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع شیرین سازی آب دریا شده است که اجرای سریع این پروژه‌ها نیز می‌تواند در کاهش مشکلات آبی کشور به ویژه در حوزه شرب و صنعت نقش موثری داشته باشد.