مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۶۴ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش گفت: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای قدردانی از آنان است که آگاهی‌بخشی و روشنگری را به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌اند و زندگی خود را وقف این کار ارزشمند کرده‌اند.

وی به تولید و شیرین‌سازی گاز در چهار ماه امسال اشاره کرد و افزود: در چهار ماه نخست امسال و با توجه به آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع، بیش از ۶۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین‌سازی و به خط سراسری تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید دیگر محصولات این مجتمع در این بازه زمانی اشاره و تصریح کرد: بیش از ۸۵ میلیون بشکه میعانات گازی، بیش از ۲۱۱ تن گوگرد دانه‌بندی‌شده، بیش از ۷۴۰ هزار تن اتان، ۲ میلیون تن محصولات پروپان و بوتان در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده است.

باهوش ادامه داد: توانسته‌ایم با توجه به عملیات تعمیرات اساسی، بیش از ۲ هزار و ۱۲۹ میلیون مترمکعب گاز نیز به پتروشیمی‌های بوشهر، پارس و پتروپالایش کنگان ارسال کنیم.

وی بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی برای آماده‌سازی پالایشگاه‌های مجتمع با هدف فرآورش حداکثری گاز در فصل زمستان پیش رو  از تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه امسال از پالایشگاه هشتم آغاز شد و تاکنون با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان مجموعه و استفاده ۱۰۰ درصدی از قطعات و تجهیزات سازندگان ایرانی و دانش‌بنیان‌ها تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سوم، هشتم، دهم، و دوازدهم با موفقیت پایان یافته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: تعمیرات اساسی اکنون در پالایشگاه‌های چهارم، ششم، یازدهم در حال انجام است  و امید داریم طبق برنامه‌ زمان‌بندی‌شده با موفقیت تکمیل شود تا همه پالایشگاه‌ها برای عبور از فصل زمستان آماده باشند.

باهوش اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ با استفاده از کالاها و استفاده از محصولات ساخت بار اول رتبه برتر در وزارت نفت را کسب کرد و خوشبختانه تاکنون با بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان در همکاری هستیم.