۱۹۱ واحد صنعتی در مریوان به شبکه گاز متصل شد
۱۹۱ واحد صنعتی در مریوان به شبکه گاز متصل شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۱۹۱ واحد صنعتی در شهرستان مریوان به شبکه گاز متصل شده است و امسال نیز به ۹ واحد دیگر با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار گازرسانی می شود.

به گزارش «نبض انرژی» احمد فعله گری اظهار کرد: با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی در مصرف ۲۳۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی صرفه جویی می شود و بر این اساس حجم جایگزینی گاز طبیعی به ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ساعت می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای گازرسانی به هشت روستای شهرستان مریوان در سال جاری، افزود: از مجموع ۱۳۹ روستای دارای قابلیت گازرسانی، تاکنون ۱۳۱ روستای مریوان از گاز طبیعی بهره مند شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: عملیات گازرسانی در هشت روستای دیگر نیز ادامه دارد که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب گاز طبیعی در جمعیت روستایی هم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

فعله‌گری ادامه داد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری شهرستان مریوان ۱۰۰ درصد و بخش روستایی ۹۹ درصد است که تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تا هفته دولت سال جاری تمام روستاهای دارای سکنه در سراسر استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

شهرستان مریوان دارای ۶۷ هزار و ۲۴۴ مشترک که تعداد ۵۵ هزار و ۱۰۹ مشترک شهری و ۱۲ هزار و ۱۳۵ مشترک روستایی است.

منبع: ایرنا