واحد شماره 6 گازی نیروگاه شهیدرجایی قزوین به مدار تولید بازگشت
واحد شماره 6 گازی نیروگاه شهیدرجایی قزوین به مدار تولید بازگشت
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین از وارد مدار شدن واحد شماره 6 گازی این نیروگاه، پس از انجام تعمیرات اساسی و RI و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، “بهمن غنوی” عنوان کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما، فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی، مراحل پایانی را طی کرده، تا با تمام توان آماده تامین برق پایدار در پیک تابستان باشد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین افزود: تمامی فعالیت‌های تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 6 گازی در قالب 1483 برنامه تعمیراتی در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان  نیروگاه انجام  شد.
غنوی افزود: در حوزه مکانیک دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، دمونتاژ  و مونتاژ پوسته توربین و کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، جهت بازدید دیسک‌ها ، تعویض تای‌رودها و پره‌های متحرک و ثابت کمپرسور به همراه دمونتاژ و مونتاژ ( نازل‌ها بر روی تجهیزات، روتور ژنراتور)، بازدید و تعمیر سیستم خنک‌کاری ژنراتور، تعمیرات کارگاهی و RI روتور کمپرسور و تست‌های غیر مخرب NDT و….، نیزاز سوی متخصصان تعمیرات مکانیک در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی انجام شد.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی تصریح کرد: سرویس و تست سیستم و تحریک ژنراتور، انجام تست‌های الکتریکی و بازدیدهای فنی ژنراتور، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و ترانسفورماتور اصلی، تعمیرات اساسی الکتروموتور فن‌ها و پمپ‌های 400 ولت انجام شد.
غنوی در ادامه اضافه کرد:  از دیگر فعالیت‌های حوزه تعمیرات الکتریک و ابزاردقیق می‌توان به تعمیرات اساسی  استارتر بریکرهای 400 ولت و 6/6 کیلوولت و حفاظت‌های آن، تعمیرات سیستم کنترل اسپیدترونیک، تنظیم و کالیبراسیون نشانده‌ها، بازدید و تست سنسورهای اعلان و اطفای حریق تجهیزات واحد و  انجام تست‌های الکتریکی  و ابزاردقیقی و…، از سوی متخصصان تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی اشاره کرد.
نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به‌ظرفیت 250 مگاوات، 6 واحد گازی هر یک به‌ظرفیت 123/4 مگاوات و سه واحد بخار سیکل ترکیبی به ظرفیت 100/6 مگاوات، جمعا به‌ظرفیت 2040 مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری دارد.