اجرای 9 طرح آبی با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان یزد
اجرای 9 طرح آبی با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان یزد
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت:در سال گذشته، 2 هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار در راستای تامین آب و بهبود فرایند انتقال آب و باز تخصیص آب شرب کیفی هزینه شده است.

به گزارش«نبض انرژی»”علی ارمی” با بیان اینکه این شرکت بر حسب نیاز استان و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه‌های بزرگی در دست اجرا داشته است، گفت: این پروژه‌ها در سال گذشته به مرور، طراحی، اجرا و تکمیل شده است.
به گفته وی طراحی، اجرا و راه اندازی فاز اول پروژه بازچرخانی پساب با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال، آغاز و اتمام عملیات احداث مخزن 2000 مترمکعبی خط سبز آبرسانی صنایع با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله سبز آبرسان صنایع با پیشرفت فیزیکی 20 درصد و اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد.
وی اتمام طراحی فاز 2 مخزن 50 هزار متر مکعبی یزد و تامین اعتبار و شروع فرایند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار و مشاور با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال و ادامه عملیات اجرایی احداث مخزن 20 هزار متر مکعبی تصفیه‌خانه با پیشرفت بالغ بر 55 درصد و اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های اجرایی در سال گذشته عنوان کرد.
وی با برشمردن دیگر اقدامات این واحد در سال گذشته به اتمام عملیات تکمیل اسکلت بتنی و تحویل موقت و آبگیری مخزن 50 هزار متر مکعبی یزد با اتصالات مکانیکی ورودی و خروجی، اتمام کارهای مانده خط انتقال پساب به معدن سرب و روی و ایستگاه‌های پمپاژ و راه‌اندازی اولیه، تکمیل کارهای سازه سدمخزنی هرات و تحویل موقت و آماده افتتاح، تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار دادن 40 هزار متر مکعب مخزن سنگاوی اشاره کرد.