تأمین مالی ۵ هزار میلیارد ریالی در طرح آبرسانی غدیر
تأمین مالی ۵ هزار میلیارد ریالی در طرح آبرسانی غدیر
مجری تأمین‌کننده لوله‌های فولادی طرح آبرسانی غدیر با اشاره به تلاش برای تأمین آب با کیفیت برای مردم خوزستان، گفت: این طرح با تأمین مالی ۵ هزار میلیارد ریالی برای به ثمر رسیدن بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«رضا بشارتی زاده» گفت:  طرح آبرسانی غدیر یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی است که در دولت سیزدهم محقق شد.

این فعال صنعت فولاد افزود: تأمین مالی انجام شده برای طرح آبرسانی غدیر سبب سرعت گرفتن اجرای طرح شد و زمان را برای به ثمر نشستن طرح کوتاه‌تر کرد.

مردم خوزستان در سال‌های اخیر به‌شدت با پدیده تأمین نشدن آب موردنیاز دست‌به‌گریبان بودند و این امر زندگی آنان را تحت‌تأثیر خود قرارداد.

نگرانی از تأمین آب موردنیاز همچنان دغدغه مردم بود تا آنکه دولت سیزدهم بر سرکار آمد و رئیس‌جمهور در نخستین قدم مقصد سفر خود را به این استان قرارداد و با حضور در میان مردم بر ضرورت تأمین آب برای مردم تأکید کرد.

در همان سفر «علی‌اکبر محرابیان» نیز که به‌عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم مطرح و انتخاب شده بود در معیت رئیس‌جمهوری در میان مردم حاضر شد از نزدیک در جریان وضعیت آبی این استان قرار گرفت.

وی در روزهای اخیر و در نشست خبری با اشاره نخستین سفر استانی دولت که به استان خوزستان انجام شد، گفت: در این سفر طرحی به رئیس‌جمهوری ارائه شد که سه ویژگی داشت، اول این که کمیت آب منطقه برای ۲۵ سال تضمین می‌شد، دوم کیفیت آب به بالاترین سطح کیفیت آب کشور که نمونه آن آب سد دز است، می‌رسید و سوم طرح در حداقل زمان ممکن اجرایی شده و به بهره‌برداری می‌رسید.

پیش‌ازاین هم سخنگوی صنعت آب در این باره، گفته بود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح میان‌مدت غدیر از سوی «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو مطرح شد تا با اجرای آن مشکلات طرح بلندمدت کاهش یابد.

«فیروز قاسم‌زاده» افزود: در طرح غدیر مقرر است برای ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستای استان خوزستان آبرسانی شود. این طرح حداکثر ۲۴ مترمکعب بر ثانیه می‌تواند آبرسانی داشته باشد که در عمل ۴۶۵ میلیون مترمکعب ظرفیت آبرسانی اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی این طرح آن است که برای ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان تأمین آب خواهد داشت.

سخنگوی صنعت آب یکی دیگر از ویژگی‌های طرح غدیر را تنوع‌بخشی به منابع تأمین آب برشمرد و ادامه داد: با این تنوع‌سازی اگر حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون با شرایط تغییر اقلیم دچار خشکسالی شوند، تأمین آب مشکلی با تنوع لحاظ شده نخواهد داشت.

روز جمعه یازدهم شهریورماه طرح عظیم غدیر به بهره‌برداری رسید.

«علی‌اکبر محرابیان» روز جمعه در آیین افتتاح طرح عظیم غدیر که با حضور رئیس‌جمهور در خوزستان برگزار شد، با اشاره به کار جهادی ماهه وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح در قسمت‌های مختلف طراحی، اجرا و تجهیزات، استفاده از لوازم صددرصد ایرانی است.

وی با بیان اینکه این طرح اگر به‌صورت عادی اجرا می‌شد، زمان زیادی می‌برد، افزود: این موضوع در حالی است که با به‌کارگیری ظرفیت‌های متعدد از جمله کارخانه‌های مهم صنعت آب که دچار رکود شده بودند، توانستیم این مهم را در کمترین زمان ممکن به این مرحله برسانیم.

منبع: ایرنا