تشریح اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای مقابله با حملات سایبری
تشریح اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای مقابله با حملات سایبری
دفع حمله سابیری به جایگاه‌های سوخت کشور با کمترین هزینه و کمترین تبعات اجتماعی ممکن، راه اندازی مرکز داده پشتیبان طالقانی، پیاده سازی چرخه امن تولید نرم افزار Secure SDLC و نگهداری تاریخچه و مستندات سورس کد‌ها و بررسی مکانیزه کیفیت کد و گزارش نقاط آسیب پذیر به همراه امکان استقرار نرم افزار بدون نیاز به دخالت دستی کاربر) از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مواردی که امروزه توجه قرار گرفته بحث گسترده حملات سایبری است که این موضوع طی سال‌های اخیر در اکثر کشور اتفاق افتاده است در همین راستا مسئولان و فعالان این حوزه در تلاش هستند که با استفاده از خدمات نوین و تقویت زیرساخت‌های حیاتی جلوی این حملات را بگیرند. لازم به ذکر است چند ماه پیش سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت نیز مورد این حملات قرار گرفته و بخشی از فعالیت‌ها را مختل کرده بود، اما با هوشیاری مسئولان و استفاده از تجارب افراد متخصص این مشکل برطرف شد.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران اقدامات مهمی را در حوزه سامانه هوشمند سوخت انجام دادند.

دفع حمله سابیری به جایگاه‌های سوخت کشور با کمترین هزینه و کمترین تبعات اجتماعی ممکن، راه اندازی مرکز داده پشتیبان طالقانی، پیاده سازی چرخه امن تولید نرم افزار Secure SDLC و نگهداری تاریخچه و مستندات سورس کد‌ها و بررسی مکانیزه کیفیت کد و گزارش نقاط آسیب پذیر به همراه امکان استقرار نرم افزار بدون نیاز به دخالت دستی کاربر) و تغییرات PT (اعمال سیاست‌های جدید در مدیریت مصرف سوخت سهمیه بندی ۴) از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل حدود ۱۰۰۰۰ میلیون لیتر نفت گاز و حدود ۶۶۰۰ میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاه‌های کشور، انتقال و تامین به موقع بنزین با توجه به رشد ۱۶ درصدی مصرف را برعهده دارد.