بازار طلای سیاه به کدام سمت و سو می‌رود؟ |کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در یک هفته
بازار طلای سیاه به کدام سمت و سو می‌رود؟ |کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در یک هفته
هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱ دلار و ۶۸ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بازار طلای سیاه طی روز‌های اخیر دستخوش تغییرو تحولات گسترده روبه رو است به طوریکه امروزه تنش بین روسیه و اوکراین و تحریم کشور‌های اروپایی علیه نفت وگاز روسیه این مهم را دو چندان کرده است.

براساس همین هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱ دلار و ۶۸ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۱ دلار و ۷۲ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷ سنت رسید.
شاخص جهانی نفت خام برنت در ماه گذشته میلادی به ۱۳۹ دلار رسیده بود که با بالاترین رقم از ۲۰۰۸ را نشان می‌داد. اما هر دو شاخص نفتی در این هفته به‌خاطر نگرانی‌های موجود درمورد تقاضا ۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

براساس این گزارش صندوق بین المللی پول هفته گذشته پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ را پایین برد و یک مقام این وام دهنده جهانی هشدار داد: اگر کشور‌های غربی تحریم‌های خود علیه روسیه به تلافی جنگ در اوکراین را توسعه دهند و قیمت‌های انرژی افزایش بیشتری پیدا کنند، این دورنما تنزل بیشتری پیدا خواهد کرد.

همچنین عرضه نفت در دنیا به‌خاطر کاهش ۵۵۰ هزار بشکه‌ای تولید لیبی تحت فشار قرار گرفته و اگر اتحادیه اروپا نفت روسیه را تحریم کند، عرضه جهانی نفت بیش‌از پیش کاهش خواهد یافت.