کاهش 720 کیلومتری پیمایش خودروها با تکمیل 98 تقاطع شهری تهران
کاهش 720 کیلومتری پیمایش خودروها با تکمیل 98 تقاطع شهری تهران
شهردار تهران گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران این است که در 98 تقاطع شهری بتوانیم 720 کیلومتر مسیر خودروها را‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر کنیم. این اتفاق باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در وقت شهروندان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (سه شنبه 30 فروردین)‌ در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری تهران در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: مدیریت مشارکتی به عنوان یک اصل پذیرفته شده در اداره شهر تهران در دستورکار قرار گرفته است و ما از مسیر مشارکت با مردم و نخبگان تلاش می‌کنیم، گره از مشکلات شهر تهران باز کنیم.

وی افزود: بر هم انباشتگی مشکلات باعث شده است، این کلاف سردرگم جز با مشارکت مردم و نخبگان باز نشود و بنده از وزیر نفت بابت تفاهم امروز در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت تشکر می‌کنم.

زاکانی تأکید کرد: اهمیت تفاهم امروز در ایجاد محیط زیست سالم‌تر و هوای پاک‌تر برای شهروندان تهرانی است. ما نباید امکانات کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌محابا و غیربهینه مصرف کنیم و موضوع انرژی، موضوع بسیار مهمی است که در آینده می‌تواند چالش‌زا باشد.

شهردار تهران گفت: با همکاری مشترک با وزارت نفت، زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری و مسائل مربوط به انرژی را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم می‌کنیم. با این کار نیروی انسانی خلاق در مسیر تحقق اهداف بهینه‌سازی قرار می‌گیرد.

*کاهش 720 کیلومتری مسیر حمل و نقل با اصلاح 98 تقاطع شهری

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران این است که در 98 تقاطع شهری بتوانیم 720 کیلومتر مسیر خودروها را‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر کنیم. این اتفاق باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در وقت شهروندان خواهد شد.

*67 درصد از پسماند شهر تهران دفن می‌شود

زاکانی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما تولید انرژی از پسماند است. پسماندها که طلای کثیف عنوان می‌شوند، دارای ظرفیت بالایی برای تولید کود، مواد قابل بازیافت پلیمری و انرژی هستند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: طبق استانداردها بین 5 تا 10 درصد پسماند باید دفن شود، اما در حال حاضر 67 درصد پسماند شهر تهران دفن می‌شود که نشان‌دهنده فاصله زیاد با استانداردهای جهانی است. در این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.