وزارت نفت و شهرداری تهران تفاهم‌نامه کاهش مصرف سوخت امضا کردند
وزارت نفت و شهرداری تهران تفاهم‌نامه کاهش مصرف سوخت امضا کردند
وزارت نفت و شهرداری تهران تفاهم‌نامه همکاری با محوریت کاهش مصرف سوخت، تامین سوخت دیزل ارتقاء یافته، تدوین برنامه مدیریت پسماند ویژه و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف، برنامه پنج ساله ششم توسعه، سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از طریق مشارکت دستگاه ها، تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه و ایجاد بستر تعامل و همکاری های مشترک و در راستای گسترش بهره گیری از قابلیت‌های موجود، بین وزارت نفت و شهرداری تهران با اعتبار چهار سال با حضور وزیر نفت و شهرداری تهران امضا شد.

اهداف این تفاهم‌نامه شامل اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، دستیابی به اهداف سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴، همکاری در تدوین و پیاده‌سازی الزامات، استانداردها، مقررات ملی و طرح های جامع به منظور کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی های محیط زیست، ارتقای شاخص های بهره وری انرژی در حوزه های حمل و نقل، ساختمان و صنایع مرتبط، توسعه شبکه همکاری فناورانه در راستای هم افزایی و پرهیز از موازی کاری با حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها، کمک به اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور و همکاری برای فرهنگ سازی در مورد اصلاح الگوی مصرف خواهد بود.

کمک به کاهش مصرف سوخت، همکاری در تامین سوخت دیزل ارتقا یافته، همکاری برای تکمیل پروژه فناورانه مینی ال. ان. جی، مدیریت پسماندهای ویژه و فاضلاب های تولیدی صنعت نفت، معرفی شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت نفت و غیره از مهمترین محورهای همکاری وزارت نفت و شهرداری تهران در این تفاهم نامه خواهد بود.