گازرسانی به ۳۵۳ روستا و ۲ شهر استان کرمانشاه در دست اجرا است
گازرسانی به ۳۵۳ روستا و ۲ شهر استان کرمانشاه در دست اجرا است
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای برنامه های توسعه‌ای، امسال گازرسانی به ۳۵۳ روستا در مناطق سخت گذر و ۲ شهر «ازگله» و «ریجاب» این استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» «سیروس شهبازی»گفت: با گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان به ۹۴ درصد ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر موارد مذکور، گازرسانی به ۲۵ روستا در مرحله مناقصه گذاری و ۱۶۳ روستا نیز در مرحله طراحی است.

۱۳۰ روستای استان کرمانشاه سال گذشته گازرسانی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰ روستای استان عمدتا در مناطق سخت گذر گاز رسانی شد و در حال حاضر ۸۴ درصد خانوارهای روستایی کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شهبازی افزود: اکنون از مجموع  ۲ هزار و ۵۴۶ روستای دارای سکنه استان کرمانشاه ۲ هزار و ۳۰۰ روستا قابل گازرسانی است که از این تعداد هزار و ۷۹۲ روستا اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰  به منظور توسعه گازرسانی در سطح استان علی الخصوص روستاهای باقیمانده و شهرهای مرزی؛ پروژه های گازرسانی به سه شهر و بیش از ۳۰۰ روستا در دست اقدام بود که با اجرای این طرح ها ۲۶ هزار و ۷۶۹ مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده شد.

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۵ انشعاب جدید شهری و روستای نصب شد، گفت: جهت تحقق این مهم ۷۶۲ کیلومتر در بخش شهری و روستای شبکه گذاری شد.

651 هزار مشترک گاز طبیعی در استان است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: اکنون بیش از ۶۵۱ هزار مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۵۲۱ هزار اشتراک در بخش شهری شامل ۳۰ شهر؛ ۱۳۰ هزار و ۲۱۲ مورد اشتراک در بخش روستایی با ۴۳۹ هزار و ۲۸۷ خانوار است.

شهبازی افزود: در مجموع از ابتدای گازرسانی در استان تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۳ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده که زمینه برخورداری بیش از ۶۵۰ هزار مشترک در استان از نعمت گازطبیعی را فراهم آورده است.

شهبازی در پایان اعلام کرد: تمام خدمات شرکت گاز استان بصورت غیر حضوری و از طریق دفاتر پیشخوان به مشترکان صورت می گیرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

منبع: ایرنا