به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان اجرا شد، روز یکشنبه (16 شهریورماه) با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید. بر […]

به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که به منظور افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان اجرا شد، روز یکشنبه (16 شهریورماه) با حضور سردار فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، پروژه فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، شامل 4 طرح است که شامل اجرای خط انتقال دوم تلمبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلمبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره 2 ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز(لاگون دوم) تلمبه‌خانه ام‌الدبس است.

اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح‌ها یک‌هزار و 620 میلیارد ریال است و در اجرای آنها مجموعاً 250 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند.

کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای 26 شهر و 1608 روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز در مجموع 4.7 میلیون نفر را تحت پوش قرار می‌دهد.