تخت‌روانچی: اعمال تحریم علیه ایران فاقد اثر عملی است 🔷در واکنش به اعلام بازگشت تحریم‌ها از سوی آمریکا و در پی آن تحریم ۲۷ شخصیت حقیقی و حقوقی و از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، گفت که اعمال تحریم علیه ایران […]

تخت‌روانچی: اعمال تحریم علیه ایران فاقد اثر عملی است

🔷در واکنش به اعلام بازگشت تحریم‌ها از سوی آمریکا و در پی آن تحریم ۲۷ شخصیت حقیقی و حقوقی و از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، گفت که اعمال تحریم علیه ایران فاقد اثر عملی است.

🔷در فهرست جدید تحریم‌ها که در نشست خبری روز دوشنبه ۳۱ شهریور ارائه شد، مجموعا ۲۷ شخصیت حقیقی و حقوقی از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و چندین فرد و نهاد مرتبط با صنایع هسته‌ای، موشکی و همچنین تسهیل‌کنندگان مالی آنها تحریم شدند.

🔷نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید براینکه «تصمیم امروز آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران فاقد اثر عملی است، گفت که «آمریکا هرگز بازگشت قطعنامه‌های منقضی شده را نخواهد دید چرا که آنها‌ براساس حقوق بین الملل ‌دیگر وجود ندارند».

🔷تخت‌روانچی همچنین گفت در این تحریم‌ها نشانه روشنی از ناامیدی پس از ناکامی‌های اخیر در سازمان ملل وجود دارد که صرفا بر انزوای آمریکا خواهد افزود.