معاوضه ۱۸هزار هکتار از اراضی ملی با یک سیر نبات توسط کلانتری
معاوضه ۱۸هزار هکتار از اراضی ملی با یک سیر نبات توسط کلانتری
یکی از این ایرادات اصلی این سند صلح این است که بخش قابل توجهی از این اراضی را اراضی ملی کشور تشکیل می‌دهند که کلانتری اجازه واگذاری آن را نداشته است.

به گزارش “نبض انرژی” ،

اسنادی وجود دارد که حکایت از وقوع تخلفی غافلگیرکننده توسط عیسی کلانتری، در زمان فعالیتش به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دارد.

بر اساس این اسناد، کلانتری، در تاریخ ۲۸/۲/۱۳۷۲ طی صلحنامه‌ای به شماره ۱۱۵۶۳، در ازای یک سیر نبات، ۱۸،۷۶۵.۷۵ هکتار از اراضی بهشهر و گلوگاه را به شرکت توسعه و عمران اراضی کشور معروف به بانک زمین واگذار کرده است. این واگذاری به لحاظ تخصصی و کارشناسی دارای ایرادهایی اساسی و غیرقابل اغماض است.

یکی از اصلی‌ترین ایرادات وارده به این سند صلح، این است که بخش عمدی اراضی واگذارشده یعنی ۱۲،۴۰۰ هکتار از آن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله واقع شده که سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر برای برگرداندن این اراضی تلاش کرده اما سند هنوز به نام بانک زمین است.

یکی از این ایرادات اصلی این سند صلح این است که بخش قابل توجهی از این اراضی را اراضی ملی کشور تشکیل می‌دهند که عیسی کلانتری، وزیر وقت وزارت جهاد کشاورزی مسئولیتی در واگذاری آنها نداشته زیر در آن زمان متولی اراضی ملی جهاد سازندگی بوده است.

اسناد این واگذاری (که نزد مشرق محفوظ است)، لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی را به این تخلف تکان‌دهند گوشزد می‌کند بلکه هرچه زودتر سند اراضی ملی و پناهگاه حیات وحش به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.