سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت شارژ شد
سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر در کارت‌های سوخت شارژ شد
سهمیه‌های بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی و عمومی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سهمیه‌بندی بنزین بر اساس واریز 60 لیتر بنزین 1500 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خودروهای بنزین‌سوز و 25 لیتر بنزین 1500 تومانی در کارت‌های سوخت موتورسیکلت‌ها که از 24 آبان‌ماه سال 1398 آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

سهمیه‌های بنزین برای خودروهای شخصی و عمومی، بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، برای دومین ماه 1403 ساعت صفر بامداد امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.

درحال حاضر در هر کارت سوخت خودروهای شخصی 60 لیتر بنزین با نرخ 1500 تومانی و 100 لیتر بنزین با نرخ 3000 تومانی به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود و به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، 93درصد از مردم کمتر از 160 لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و این میزان سهمیه، نیاز آنها را برای ترددهای ماهانه پاسخ می‌دهد.

در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی، امکان ذخیره‌سازی سهمیه 60 لیتری بنزین 1500 تومانی تا 6 ماه و حداکثر 360 لیتر وجود دارد و اگر شخصی، سهمیه ماهانه خود را به‌طور کامل مصرف نکند، سهمیه باقی‌مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد؛ اما سهمیه 100 لیتری بنزین 3000 تومانی قابل ذخیره‌سازی نیست و مختص مصرف در همان ماه است.

برای افرادی که بیش از 160 لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و یا به هر دلیل کارت سوخت شخصی به همراه ندارند، با‌وجود تأکید بر لزوم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، کارت‌هایی در جایگاه‌های عرضه سوخت به عنوان کارت‌های اضطراری وجود دارد که نزد متصدیان جایگاه‌ها بوده و می‌توان از این کارت‌ها با نرخ 3000 تومانی در هر لیتر استفاده کرد.