تشکیل بازار آب در مسیر توسعه مشارکت مردمی در حوزه آب
تشکیل بازار آب در مسیر توسعه مشارکت مردمی در حوزه آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از ایجاد و عملیاتی کردن بازار آب و تشکل آب بران و مدیریت آب توسط جوامع محلی در سال جدید براساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد محجوبی گفت: تاکید ما بر این است که در سال جدید با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، طرح‌های مردمی سازی در حوزه آب مانند تشکل آب بران و مدیریت آب به دست جوامع محلی در دستورکار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پیشران اصلی توسعه و تولید، آب است، افزود: در سال گذشته تمام مواردی که می توان با مشارکت مردم و آب منطقه ای انجام شود از سوی این شرکت استخراج شده و در سال 1403 اجرایی می شود.
محجوبی یکی از موضوعات مهم در بحث مردمی سازی و مشارکت مردمی در حوزه  آب را بازار آب دانست و گفت: کارگزار بازار آب علاوه بر مبادله و پذیرش آب باید در بحث توسعه اجتماعی با مشارکت های مردمی، افزایش سواد آبی جامعه و بهره‌وری آب هم فعالیت جدی داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد به بارش های خوب این استان اشاره و ابراز کرد: میزان بارش ها نسبت به طولانی مدت 10.2 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته 11.6 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه اجرای بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402 در استان یزد در حال اجرا است، گفت: در جلسات تخصصی شرکت و بر اساس آخرین بخشنامه های مرتبط بازنگری مجدد صنایع مشمول این قانون در دستور کار قرار گرفته است‌.