فروش ۵۷ هزار تن فرآورده نفتی و پتروشیمی صادراتی در بورس
فروش ۵۷ هزار تن فرآورده نفتی و پتروشیمی صادراتی در بورس
بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه ۷۶ هزار و ۲۸۷ تن فرآورده هیدروکربوی است که از این میزان ۵۷ هزار و ۳۵ تن آن مربوط به فرآورده‌های رینگ بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، شرکت پتروشیمی نوری با عرضه ۱۲ هزار تن نفتای سبک و ۱۲ هزار تن رافینت در مجموع ۲۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در رینگ بین‌الملل عرضه کرده‌‌است.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز با عرضه هشت هزار تن گاز مایع و پنج هزار تن گاز بوتان در این رینگ توانسته نام خود را در فهرست عرضه‌کنندگان صادراتی قرار دهد.

۱۰ هزار تن بنزین پیرولیز هم توسط شرکت پتروشیمی شازند در رینگ صادرانی عرضه می‌شود.

گفتنی است ۶ هزار تن گاز مایع پالایش نفت بندرعباس، سه هزار تن MTBE شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت و یک هزار و ۳۵ تن MTBE پتروشیمی بندر امام در سبد عرضه‌های امروز وجود دارد.

دوشنبه‌، روز عرضه‌های پرتعداد متانول

رینگ داخلی بورس انرژی ایران میزبان ۱۹ هزار و ۲۵۲ تن فرآورده هیدروکربوری در رینگ داخلی است.

۹ هزار و ۷۰۸ تن از این فرآورده‌ها به عرضه‌‌های متانول پتروشیمی‌های سبلان، بوشهر، زاگرس، شیراز و فن‌آوران، شرکت متانول کاوه و شرکت آرتا انرژی اختصاص دارد.

شرکت پالایش نفت شازند چهار هزار تن سی‌اس‌او و یک‌هزار تن نرمال هگزان در این رینگ عرضه می‌کند.

شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت یک‌هزار تن MTBE و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی بلور کویر نیز یک‌هزار تن زغال‌سنگ آنتراسیت را در فهرست عرضه‌های امروز قرار داده‌اند.

شرکت پتروشیمی تبریز متنوع‌ترین عرضه‌های امروز را دارد و برش چهار کربنه، برش سنگین، برش پنتان و نیتروژن مایع را به عرضه‌های امروز رینگ داخلی بورس انرژی ایران افزوده است.