ساخت پارک‌های فناوری پتروشیمی کلید خورده است
ساخت پارک‌های فناوری پتروشیمی کلید خورده است
مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی گفت: به همت متخصصین بومی صنایع پتروشیمی، طراحی پارک‌های فناوری پتروشیمی انجام و وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مصطفی متدین، مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایران پتروکم اظهار کرد: صنایع پتروشیمی در دوره جدید، نگاه کاربردی، دانش بنیان و بومی محوری نسبت به این صنعت عظیم و پرثمر دارد. یکی از مصادیق پیشرفت در این عرصه، طراحی و ساخت پارک‌های پتروشیمی می‌باشد که به همت متخصصین بومی کلید خورده است. ساخت برخی پارک‌های فناوری وارد فاز اجرایی شده و در آینده، اخبار خوبی در این خصوص مخابره خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مدیریت صنابع پتروشیمی تصریح کرد: شناسایی و فعالسازی ظرفیت‌های بومی و داخلی در عرصه پتروشیمی و هدایت آن‌ها در ذیل طرح‌های اجرایی و دانش بنیان، هدفی است که گام به گام در مسیر تحقق آن پیش می‌رویم. ما ظرفیت‌های بالقوه و افراد با استعدادی در این زمینه داریم که به کارگیری موثر آن‌ها قطعا منتج به خودکفایی کامل و مطلق ما در این حوزه مهم خواهد شد.

به گفته وی، صنعت پتروشیمی و پالایش را باید به مثابه یک “ابر ظرفیت” و “صنایع کلان”در ابعاد داخلی و بین‌المللی دید و ارتقای آن در ابعاد گوناگون، قطعا منجر به تقویت و ارتقای صنعت و اقتصاد کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی تاکید کرد: تامین فناوری ها، اقلام راهبردی و مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها از مواردی است که ما در حال حاضر در قبال آن‌ها دغدغه‌هایی داریم. اما پارک‌های فناوری پتروشیمی و متخصصین قوی حوزه صنعت در ایران می‌توانند این دغدغه را با استناد به توان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در داخل کشورمان وجود دارد جبران کنند.

متدین در پایان گفت: ارتباط و هم افزایی دو بخش دولتی و خصوصی اتصال شرکت‌های دانش بنیان به صنعت پتروشیمی کشور، قطعا نقش مهمی در تسهیل و تسریع روند ذکر شده خواهد داشت. از این رو یکی از مهم‌ترین اهداف ما، برگزاری نمایشگاه‌ها و مجامعی است که در آن، این اتصال با سرعت و کیفیت بیشتری صورت گیرد. بر پایی نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایران پتروکم نیز در همین راستا صورت گرفته است.

نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایران پتروکم با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار شد. در نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایران پتروکم، صنایع، واحد‌های تولیدی و شرکت‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این حوزه، طرح‌های خود را برای اجراء ارائه می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود، نسبت به اجرای آن‌ها، اقدام کنند.