فروش برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس انرژی امکان پذیر شد
فروش برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس انرژی امکان پذیر شد
مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران گفت : پس از حضور نیروگاه‌های حرارتی مقیاس بزرگ و نیروگاه‌های تجدید پذیر در بورس انرژی، امکان حضور نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک (DG) در بورس انرژی و قراردادهای خارج از بازار برق فراهم شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بهروز احمدی‌حدید افزود: پس از حضور نیروگاه‌های حرارتی مقیاس بزرگ و نیروگاه‌های تجدید پذیر در بورس انرژی، امکان حضور نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک (DG) در بورس انرژی و قراردادهای خارج از بازار برق فراهم شد.
مدیر معاملات خارج از بازار برق با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در نقاط مصرف و شهرک‌های صنعتی گفت: با همکاری بورس انرژی، شرکت توانیر و انجمن تولید کنندگان تولید پراکنده برق، زیرساخت های لازم برای مبادله برق این نیروگاه ها در بورس انرژی ایران طراحی و در حال پیاده سازی است.
احمدی‌حدید افزود: در این روش نیروگاه‌های مقیاس کوچکی که بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو وارد مدار می‌شوند می‌توانند برق تولیدی خود را در قالب مقررات بورس انرژی عرضه کرده و خریداران نیز می‌توانند ضمن خرید برق، از مزایایی نظیر عدم شمول برنامه‌های مدیریت مصرف در ایام ناترازی برق استفاده کنند.
احمدی‌حدید در پایان تاکید کرد : نیروگاه‌های متقاضی جهت حضور در بورس باید علاوه بر انعقاد قرارداد فروش برق با شرکت برق منطقه‌ای، نسبت به دریافت پروانه بهره برداری (برای تولید برق) معتبر اقدام کنند.